Saturday, December 20, 2008

Majlis Khatan Pemuda Gombak Meriah

Kg. Nakhoda, 19 Dis - Majlis khatan anjuran Jawatankuasa Penduduk (JKP) Zon 11 MPS dengan kerjasama Unit Amal Gombak berlangsung dengan meriah dan penuh tradisi. Program ini adalah sebahagian acara tahunan Dewan Pemuda PAS Gombak bertujuan untuk memberi perkhidmatan sosial kepada masyarakat selain memenuhi tuntutan syariat kepada kanak-kanak yang bakal menempuh alam remaja.

Hampir 30 orang kanak-kanak menyertai program khatan beramai-ramai kali ini yang berumur dalam lingkungan 10-12 tahun. Program dirasmikan oleh Ust Hasbullah Mohd Ridwan, Ahli Majlis Perbandaran Selayang yang juga merupakan Ketua Pemuda PAS Kawasan Gombak.

Acara tahun ini berlangsung dengan suasana meriah dan penuh tradisi. Kanak-kanak yang menyertai khatan kali ini di arak dengan paluan kompang dan bunga manggar serta di bawa mengelilingi kampung dengan menaiki lori. Ini sekurang-kurangnya memberi keseronokan dan mengurangkan rasa gementar di kalangan mereka.

Apa yang menarik program ini mendapat liputan daripada wartawan reuters (Malaysia,) Bazuki Muhammad dan disiarkan di dalam blog di http://bazuki.com/recentworks/

lagi liputan program khatan :

1. Reuters
4. Edward, seorang blogger US >> http://edwardv. livejournal. com/


0 comments:

Post a Comment